Inside AdWords Estonia
Google'i Display-võrgustiku kampaaniad: kampaaniaseadete muudatustest teatamine
kolmapäev, 27. juuli 2011
Google'i Display-võrgustiku kampaaniate seadetes on sisse viidud väikesed muudatused. Muudatused mõjutavad kampaaniaid, mis:
• sihivad Google'i Display-võrgustikku
• kasutavad vähemalt ühes reklaamirühmas ainult märksõnadel põhinevat sihtimist
• valitud kampaania seade on „Asjakohased lehed ainult minu hallatavatel paigutustel, vaatajaskondadel ja teemadel”.
Taustinformatioon
Kui teie kampaania sihib Google'i Display-võrgustikku, on teil sihtimisel kaks valikut:
1. asjakohased lehed kogu võrgustikus;
2. asjakohased lehed ainult minu hallatavatel paigutustel, vaatajaskondadel ja teemadel.
Esimese valiku puhul kuvab Google teie reklaami kõigil teemakohastel veebilehtedel, tuginedes kampaania märksõnadele. Teise valiku puhul on teil suurem kontroll oma reklaami ilmumiskohtade üle: teie reklaame näidatakse teemakohastel veebilehtedel, kuid ainult teie poolt määratud paigutustel, vaatajaskondadele või teemadel.
Kui valite teise võimaluse ning kasutate ainult märksõnu ilma paigutusi lisamata, ei ole teie reklaamid esitamiseks sobilikud ja neid ei kuvata Google'i Display-võrgustikus.
Oletagem näiteks, et müüte tenniseid ja kasutate märksõnu „spordijalatsid”, „tennised” ja „tenniskingad”. Kui sihite Display-võrgustiku ja olete valinud seade „Asjakohased lehed ainult minu hallatavatel paigutustel, vaatajaskondadel ja teemadel”, on teie reklaamid sobilikud ilmuma ainult määratud paigutustel, vaatajaskondades või teemades. Kuna te ei kasuta teemasid, paigutusi ega vaatajaskondi, ei kuvata teie reklaame Google'i Display-võrgustikus.
Mis muutub?
Tänu hiljutistele muudatustele ilmuvad seda tüüpi seadetega reklaamid nüüd teie märksõnadele tuginedes asjakohastel lehtedel terves Google'i võrgustikus. Eelmise näite korral hakkaksid teie reklaamid Google'i Display-võrgustikus ilmuma lehtedel, mis on seotud „spordijalatsite”, „tenniste” ja „tenniskingadega”. Kui lisate paigutuse, vaatajaskonna või teema, ilmub teie reklaam ka edaspidi ainult asjakohastel lehtedel selle paigutuse, vaatajaskonna või teema raames.
Tähtis!
Olemasolevates reklaamirühmades ei ole vaja muudatusi teha, kuna nendele kriteeriumitele vastavaid reklaame ei esitata teemakohastel lehtedel terves võrgustikus. Lisateavet leiate
siit
.
Et uued kampaaniaseaded arusaadavamaks muuta, nimetasime need ka umber. Muutsime kahte järgmist valikut:
1. reklaamide kuvamine lehtedel, mis vastavad kõige laiemale sihtimismeetodile;
2. reklaamide kuvamine lehtedel, mis vastavad kõigile valitud sihtimismeetoditele.
Lisateavet selle kohta, kuidas kasutada oma reklaamide ilmumispaikade määramiseks meie kampaaniaseadeid ja sihtimisviise, leiate
abikeskuse veebilehelt
.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Nüüdsest on võimalik mitte-ASCII tähemärkide, sealhulgas täpitähtede, kasutamine kuvatavates ja sihtkoha URL-ides
esmaspäev, 18. juuli 2011
Kui teie reklaamid ei ole kirjutatud inglise keeles, olete kindlasti soovinud muuta kuvatava URL-i ülejäänud reklaamiga ühtlaseks, kasutades reklaami keelele eriomaseid tähemärke.
Nüüdsest on see võimalik. Meil on hea meel teatada, et toetame nüüd kuvatavates ja sihtkoha URL-ides ka mitte-ASCII tähemärke, sealhulgas mitte-ladina tähemärke ning rõhumärke ja diakriitikuid. See tähendab, et
saate nüüd AdWordsis reklaame luues kuvatava ja sihtkoha URL-i väljadele täpitähti sisestada.
Kuna soovime tagada, et kasutajatele näidataks vaid nende emakeeles kirjutatud URL-e, esitame kuvatava URL-i
Unicode'i tähemärkides
(näiteks www.täpitähed.ee)
vaid juhul, kui selle keel ühtib kasutaja Google'i liidese keelega. Muudel juhtudel näidatakse seda
Punycode'is
(näiteks www.xn--tpithed
-5wad.ee)
.
Ärge unustage, et kõik AdWordsi kuvatavate ja sihtkoha URL-ide eeskirjad kehtivad ka edaspidi.
Täpsemalt
peavad kuvatava ja sihtkoha URL-i domeenid ühtima
, mis tähendab, et kui kasutate
kuvatavas URL-is mitte-ASCII tähemärke, siis kasutage neid ka sihtkoha URL-is.
Kui kasutate mitmebaidiseid tähemärke, siis pidage meeles, et
tähemärgipiirangud
võivad erineda.
Lisateavet leiate meie
abikeskusest
.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Reklaami toimivusandmete näitaja „Ülaosa võrreldes küljega”
reede, 15. juuli 2011
Mõned kuud tagasi postitas meie peaökonomist Hal Varian kirjutise
keskmise positsiooni mõõdiku toimimispõhimõtete kohta
. Nagu Hal selgitas, on suur erinevus selle vahel, kas teie reklaami kuvatakse esimesel positsioonil otsingutulemuste kohal või esimesel positsioonil otsingutulemuste kõrval. Hal‘i kohaselt on tegemist olulise erinevusega, kuna otsingutulemuste kohal ilmuvad reklaamid saavad keskmiselt tunduvalt rohkem klikke kui parempoolsel küljel kuvatavad reklaamid. Eelmainitud erinevuse olulisust arvesse võttes on meil hea meel teatada uuest AdWordsi aruandest „Ülaosa võrreldes küljega”.
Alates sellest nädalast saate kasutada aruannet „Ülaosa võrreldes küljega”, et näha, kuidas teie reklaamid Google’i otsingutulemuste kohal ja kõrval toimivad. Uus teave võimaldab teil oma otsingukampaaniaid paremini optimeerida ning saada veelgi detailsemat teavet oma reklaamide asukoha ning saadud klikkide ja konversioonide vahelise seose kohta. Brändireklaamijad saavad nüüdsest teada, millistel juhtudel ja milliste võtmesõnade korral ilmub nende reklaam otsingutulemuste kohal.
„Ülaosa võrreldes küljega” andmete vaatamine
Toimivusandmete segmentimiseks reklaamide kuvamiskoha alusel Google’i ja otsingupartnerite veebilehtedel tuleb teil oma andmetabelile lisada segment „Ülaosa võrreldes küljega”. Selleks toimige järgmiselt:
1. Valige oma AdWordsi konto vahekaart "Kampaania", "Reklaamirühmad", "Reklaamid" või "Märksõnad".
2. Klikkige andmetabeli kohal oleval tööriistariba nupul "Segment".
3. Valige rippmenüüst segment "Ülaosa võrreldes küljega". Tulemused kuvatakse ridadena iga reklaami all.
Lisateabe saamiseks ülemise
reklaamipositsiooni aruandluse
ja
ülal paikneva reklaami
näitamiste arvu suurendamise kohta külastage AdWordsi abikeskust.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Uuendused tahvelarvutite sihtimisel
teisipäev, 12. juuli 2011
Tahvelarvutite sihtimise võimalusest teavitasime juba
mais
. Täna on meil hea meel teatada, et tahvelarvutite sihtimine on
nüüdsest saadaval kõikidele reklaamijatele
. Tahvelarvutite sihtimine on AdWordsi kampaania uus sihtimisvalik, mis võimaldab reklaamijatel tahvelarvuteid
senisest täpsemini sihtida
, aidates seeläbi jõuda tahvelarvutite järjest kasvava kasutajaskonnani.
Uue sihtimisvaliku „Täielike brauseritega tahvelarvutid” leiate oma AdWordsi konto vahekaardi “Seaded” jaotisest “Võrgustikud ja seadmed”. Varem oli teil võimalik „Mobiilseadmete” kategooria all sihtida konkreetselt Apple'i iPad-seadmeid. Uus tahvelarvutite sihtimisvalik omistab iPad-seadmetele eraldi seadekategooria ning
võimaldab teil oma reklaame sihtida kõikidele tahvelseadmetele
. Lisaks on nüüdsest
võimalik sihtida ka konkreetseid operatsioonisüsteeme
, mis tagab senisest täpsema kontrolli. Näiteks on võimalik tagada, et teie reklaame esitataks ainult Apple'i iPadis. Selleks peaksite valima oma seadme sihtimise valikuks „Täielike brauseritega tahvelarvutid” ja operatsioonisüsteemi valikuks iOS.
Teie reklaame hakatakse tahvelseadmetes näitama automaatselt. Eraldi seadistused ei ole vajalikud. Kuna teie eelnevad tahvelarvuteid sihtivad kampaaniad sihtisid ainult Apple'i iPad-seadmeid, võite uue seade puhul märgata näitamiste arvu ja kulude suurenemist, sest kaasame oma reklaami esitamise valikutesse rohkem tahvelarvuteid. Kui te ei soovi, et teie reklaamid ilmuvad tahvelseadmetes, saate muuta tahvelarvuti sihtimise seadeid, järgides
neid üksikasjalikke juhiseid
.
Järgmise aasta jooksul võetakse prognooside kohaselt kasutusele enam kui
165 miljonit tahvelarvutit
, mistõttu usume, et tahvelarvutite kasvav populaarsus on turundajate jaoks oluline võimalus tarbijaga efektiivsemal ja asjakohasemal tasandil suhelda. Loodame, et uus tahvelarvutite sihtimise meetod aitab teil seda võimalust paremini kasutada.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Optimeerimine, 4. osa
esmaspäev, 11. juuli 2011
Tänane postitus paneb punkti optimeerimise põhilauseid käritleva sarjale. Eelmistes artiklites rääkisime konto ülesehitusest, efektiivsete reklaamide ja märksõnade loomisest, sihtimisest ja eelarvest, paigutuste ja pakkumiste valikust. Selles kokkuvõtvas artiklis vaatame, kuidas hinnata reklaamikampaania toimivust, kasutades selleks Google'i võimladatud vahendeid. Samuti uurime läehmalt konversioonide jälgimist AdWords'is ja Google Analytics'is. Lisaks anname nõu, kuidas tõlgendada aruandeid vahekaardil "Dimensioonid".
Konversioonide jälgimine AdWordsis
Kontot vaadates tuleb ette olukordi, kus on raske öelda, millised reklaamid või märksõnad on kõige efektiivsemad ehk millised neist toovad reklaamijale enim tulu. Näib, et märksõnade CTR on umbkaudu sama, samuti keskmine kliki hind. Siiski ei ole kõik märksõnad võrdselt kasulikud.
Kujutagem ette olukorda, kus märksõnal A on 10 külastajat ja keskmine kliki hind on 10 senti. Sellisel juhul on kogukulu 1 euro. Märksõnal B on viis külastajat keskmise kliki hinnaga 20 senti, mis tähendab kogukulu 1 euro. Kumb märksõna on efektiivsem? Loogikat kasutades tundub efektiivsem esimene, kuid see ei pruugi alati nii olla. Oletagem nüüd, et teame, et esimese märksõna tõttu saabunud kümnest külastajast ei sooritanud ostu mitte ükski, kuid kolm teisel märksõnal klikkinud viiest külastajast tegid ostu. Sellisel puhul on selge, et teise märksõna reklaamimisega seotud kulud on õigustatumad.
Seda, kas märksõna tõi kaasa reklaami eesmärgiks olnud tegevuse või mitte, saab teada siis, kui oleme installeerinud konversioonide jälgimise või statistika programmi. Konversioonide jälgimise puhul näete oma AdWordsi kontol andmeid kõikide kampaaniate, reklaamide ja märksõnade põhjustatud konversioonide kohta. Hetkel ei lasku me konversioonide jälgimise seadistamise üksikasjadesse. Huvi korral saate teavet meie
abikeskuse artiklist
. Siinkohal vaatame mõnd üldist soovitust konversioonide kasutamise puhul:
● Konversioon ei tähenda alati ostu. Mõiste konversioon tähistab külastaja tegevust teie veebisaidil, mille alusel saab eeldada, et ta on või temast saab teie klient. Konversioon kinnitab, et reklaamil tehtud klikk sisaldas teie jaoks kasutegurit. Konversioon võib olla ka näiteks teie kontaktandmete lehe vaatamine või uudiskirjaga liitumine. Konversiooni toimise aluseks on lehele seadistatud jälgimiskood.
● Ärge installeerige jälgimiskoodi reklaami sihtlehele. Sellisel juhul on klikkide arv võrdne konversioonide arvuga ja konversioonide statistika on kasutu.
● Kui teie poolt jälgitavaks tegevuseks on vormide täitmine, siis lisage lehele jälgimiskood, mis kinnitab vormi edastamist.
● Konversioonide statistika alusel võite peatada vähemefektiivsed märksõnad või vähendada nende pakkumist. Teisest küljest võite palju konversioone toovaid märksõnu tihemini näidata. Sama kehtib ka Display-võrgustiku veebisaitide kohta.
● Vastupidiselt levinud arvamusele on
konversioonide jälgimine
võimalik ka muutuva tellimuse hinnaga.
● Niipea kui hakkate nägema konversioonide andmeid, kasutage
tõhustatud CPC-d
, et võimaldada süsteemil keskenduda klikkidele, mis viivad kõige tõenäolisemalt konversioonideni, muutes teie reklaamitegevuse tulutoovamaks. Saate seda funktsiooni kasutada ka juhul, kui impordite konversioonid Google Analyticsist. Kui soovite veelgi rohkem kasulikele viidetele keskenduda, siis kasutage
konversioonide optimeerijat
.
Google Analytics
Google Analytics
on vabavara, mis võimaldab koguda veebilehti puudutavat statistikat. Kui teil ei ole Google Analyticsi kontot, saate selle luua otse AdWordsi kontolt, klikkides vahekaardi Aruandlus ja tööriistad lingil Google Analytics. Kui teie AdWords’i ja Analytics’I kontod on lingitud, saate Google Analyticsis seadistatud eesmärgid seadistamisel importida AdWordsi jaotisesse Konversioonid (leht Konversioonid).
Dimensioonid
Vahekaardilt Dimensioonid leiate enamiku vajalikest aruannetest. Dimensioonide vahekaart ei ole alati teie kontol nähtav. Selle nähtavaks tegemiseks tuleb teil klikkida kõikidest vahekaartidest paremal oleval noolel. Dimensioonide vahekaart võimaldab teil teha järgmise:
● Vaadata geograafilist aruannet. Kui teie reklaam on mõnes piirkonnas ebaefektiivne (madal CTR või toimivusskoor), siis välistage need piirkonnad kampaania geosihtimisest.
● Vaadata aruannet Tund. Siin saate näha, millisel päevaajal oli teie reklaam kõige efektiivsem, kasutada reklaami näitamise kavandamise funktsiooni ning vähendada kliki hinna pakkumist, kui reklaami toimivus on madal, ja suurendada seda, kui reklaam toimib hästi.
● Vaadata demograafilist aruannet ja kasutada seda kampaania demograafilise turunduse arendamiseks.
Sellega olemegi peamiste optimeerimistoimingute käsitlemisega lõpule jõudnud. Tulevikus kirjeldame täpsemalt kontoga seotud keerulisemaid tegevusi.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Optimeerimine, 3. osa
kolmapäev, 6. juuli 2011
Jätkame nõuannete sarja, mis käsitleb konto seadistamist ja optimeerimist. Varasemates osades näitasime, kuidas luua efektiivse ülesehituse ning mõjusate reklaamide ja märksõnadega konto ning viimistlesime kampaaniate sihtimist ja eelarvet. Selles osas anname soovitusi
kliki hinna määramise
ja
reklaamipaigutuste
kohta.
Kliki hinna määramine
CPC süsteemi puhul maksate AdWords'is reklaamimise eest vaid siis, kui külastaja teie reklaamil klikib. Kliki hinna määramise võimaluse saate valida jaotises “Kampaania seaded” ning see võib olla automaatne (süsteem muudab teie pakkumise summat eesmärgiga saada nii palju näitamisi kui eelarve võimaldab) või käsitsi määratav (määrate ise pakkumise summa). Kliki hinna pakkumisi optimeerides tuleks meeles pidada järgmist:
● Automaatse pakkumise seade on sobiv siis, kui te ei soovi panustada aega kampaania haldamisele. Selleks, et vältida oodatust suuremaid kulutusi, soovitame seada kliki hinna ülempiiri.
● Mõned funktsioonid, nagu näiteks reklaami kavandatud näitamised, automaatse pakkumise puhul ei tööta.
● Kui olete pigem huvitatud reklaami näitamistest kui kliendi saidile suunamistest, on teil võimalik Google'i Display-võrgustikus toimivate kampaaniate puhul otsustada CPC hinna asemel
1000 näitamise eest maksmise kasuks(CPM)
.
● Juhul kui olete seadistanud
konversioonide jälgimise
, tasub proovida konversiooni kulu optimeerijat või konversioonide optimeerijat. Pange tähele, et konversiooni kulu optimeerija saab sisse lülitada ka siis, kui kliki hind määratakse automaatse pakkumise meetodil. Optimeerija kasutab konversioonide andmeid, lastes süsteemil hallata kliki hinna pakkumisi 30% vahemikus, eesmärgiga vähendada kulu konversiooni kohta.
● Jälgige
reklaami keskmist positsiooni iga märksõna kohta
. Mõne märksõna puhul on positsioon liiga madal. Sellisel juhul tuleks kaaluda, kas märksõna on teie jaoks oluline. Olulise märksõna puhul võite alati suurendada märksõna kliki hinda, et reklaami positsiooni tõsta.
● Juhul, kui üks märksõna on teistest efektiivsem (kõrge CTR ja konversioonimäär), tasub selle märksõna kliki hinna pakkumist tõsta, et külastajate arv suureneks. Vähem efektiivsete sõnade puhul võite pakkumise summat vähendada või sõna peatada.
● Eelmainitud nõuanne ei puuduta pelgalt märksõnu, vaid ka reklaamipaigutusi. Kui märkate pärast reklaamikampaania käivitamist, et teatud veebisaidi näitamised on teie reklaami jaoks efektiivsemad, lisage need saidid hallatavateks paigutusteks.
● Kuigi maksate kliki eest alati ainult nii palju, et konkurendid üle pakkuda (tavaliselt vähem kui määratud maksimaalne kliki hind), ärge määrake siiski väga kõrget kliki hinda. Konkurents on tihti ettearvamatu ja võib tekkida olukordi, kus tegelik kulu on võrdne maksimumiga ning teie eelarve ammendub kiiresti.
● Kui näete, et mõnel märksõnal on väga vähe näitamisi, siis on võimalik, et määratud kliki hinna pakkumine on liiga madal. Madala pakkumise puhul võib tekkida olukord, kus süsteem teavitab, et märksõna kliki hinna pakkumine on madalam kui esimesel lehel kuvamise hinnanguline maksumus. Seda teavet kuvatakse vahekaardil "Märksõnad".
Paigutused
Antud kontekstis tähendab paigutus erinevaid platvorme, kuhu on AdWordsi kaudu võimalik reklaame paigutada. Üksikasjalikku teavet reklaamipaigutuste kohta leiate
abikeskusest
. Siinkohal kirjeldame põhilisi taktikaid, mida meie kasutame ja mis võivad ka teile kasulikud olla:
● Ainult Google'i otsinguvõrgustikus reklaamides ei jõua te nende potentsiaalsete klientideni, kes kasutavad muid otsingumootoreid peale Google'i või ei kasuta neid üldse. Reklaame nii otsingu- kui ka Display-võrgustikus näidates on teie auditoorium suurem (näiteks kaasate ka saidi YouTube.com kasutajad).
● Looge alati
otsingu- ja Display-võrgustiku jaoks eraldi kampaaniad
. Selleks on mitu põhjust. Otsinguvõrgustiku kampaaniate jaoks märksõnaloendeid luues püüame võimalikult täpselt ära arvata kasutajate otsingutermineid. Display-võrgustiku märksõnu pakub süsteem, arvestades kindla veebisaidi teemat. Tavaliselt on Display-võrgustiku reklaamid otsinguvõrgustiku reklaamidest üldisemad. Samuti on lihtsam hinnata reklaamimise toimivust, kui otsingu- ja Display-võrgustik on jaotatud erinevatesse kampaaniatesse, kuna nii näete kõiki parameetreid (CTR, konversioonid jms) korraga ja neid on lihtsam võrrelda.
● Kui olete valmis kampaania viimistlemisele pisut rohkem aega kulutama või kui soovite tagada, et reklaame näidatakse ainult asjakohastel veebisaitidel, on parem reklaamipaigutused käsitsi määrata. Abiks on ka paigutuste tööriist (vahekaart "Aruandlus ja tööriistad"), mis aitab teil valida õiged veebisaidid.
● Kui valite automaatse paigutuse, on väga oluline regulaarselt kontrollida, millistel veebisaitidel teie reklaami on näidatud (kampaania vahekaart "Võrgud"), ning välistada saidid, mille sisu ei ole asjakohane või mille CTR on madal.
● On igati normaalne, et Display-võrgustikus on CTR oluliselt madalam kui otsinguvõrgustikus. Lisaks ei mõjuta Display-võrgustiku CTR otsinguvõrgustiku kvaliteediskoori ja vastupidi.
● Kui valite reklaamipaigutused käsitsi ja lisate samas ka märksõnu, näidatakse teie reklaame ainult neil lehtedel, mis on seotud teie valitud märksõnadega. Juhul, kui soovite reklaami näidata valitud veebisaitide kõikidel lehtedel kustutage kampaaniast kõik märksõnad ja jätke alles ainult saidid.
Tänase artikliga jõudsime kampaania põhiseadete käsitlemisega lõpule. Toodud nõaundeid järgides peaks olema loodud tõhusalt toimiv konto. Kampaania heaks toimimiseks on vajalik selle monitooring ja analüüs. Järgmises artiklis räägimegi parimatest võimalustest kampaania toimivuse jälgimiseks.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Uued funktsioonid Google'i Display-võrgustikus: senisest efektiivsem tulemuste mõõtmine
esmaspäev, 4. juuli 2011
Tulemuste mõõtmise võimalus on üks AdWords’i põhilistest väärtuspakkumistest. Nüüdsest on saadaval uued tööriistad, mille abil saate oma displeireklaami kampaaniaid veel paremini mõõta ja hinnata.
Tulemuslikum mõõtmine
1.
Suhteline CTR
(klikkimise määr): kasutaja käitumine veebilehel sõltub suuresti veebilehe tüübist. Näiteks käitutakse toote ülevaatelehel olevate reklaamide puhul teisiti kui blogis olevate reklaamide puhul. Klikkimise määr (CTR) näitab, kui tihti kasutajad teie reklaamidel klikivad, kuid ei võimalda näha, kuidas toimis teie reklaam võrreldes teiste samal lehel olevate reklaamidega.
Display-võrgustiku kampaaniate toimivuse paremaks hindamiseks on nüüdsest saadaval mõõdik nimega suhteline CTR, mis näitab teie reklaamide toimivust võrreldes Google'i Display-võrgustiku samas asukohas esitatavate muude reklaamidega. Suhtelise CTR-i abil saate reklaamide toimivust võrrelda kogu Display-võrgustikus. Näiteks kui teie displeireklaamide CTR on 0,04%, samal ajal kui Google'i Display-võrgustiku samades asukohtades olevate muude reklaamide CTR on 0,02%, siis on teie suhteline CTR (0,04)/(0,02) = 2x ehk kaks korda suurem kui keskmine klikkimise määr.
Allolevalt jooniselt on näha, kuidas suhtelist CTR-i AdWordsis kuvatakse.
Esmapilgul võib 0,04% CTR väike tunduda, kuid teadmine, et see on kahekordne võistlevate reklaamide CTR näitab, et teie reklaam toimib paremini kui teised samal lehel olevad reklaamid: teie reklaam sobib veebisaitidega, kus see kuvatakse, ja vaatajaskond reageerib reklaami sõnumile.
Vastupidise variandina võite näha, et teie suhteline CTR on 0,5x, mis näitab, et teie reklaamid saavad ainult poole keskmisest klikkimise määrast. Põhjuseks on tõenäoliselt see, et teie reklaamid ei ole soovitud sihtrühmale adapteeritud. Reklaamide tõhusust saate parandada nende kohandamisega sihtrühmale vastavaks.
AdWordsi kontos suhtelise CTR-i vaatamiseks avage vahekaart Reklaamirühmad, valige rippmenüüst Veerud käsk Kohanda veerge ja seejärel valige Suhteline CTR. Suhteline CTR kuvatakse kampaania või reklaamirühma tasemel.
2.
Näitamiste osakaal (NO)
: reklaamioksjoni käigus võistleb samal veebilehel asuvate reklaamikohtade pärast mitu reklaamijat. Näitamiste osakaal kajastab teie reklaamide näitamiskordade protsenti kõikidest võimalikest näitamistest, mille jaoks teie reklaamid Google'i Display-võrgustikus kuvamiseks sobilikud olid. Teiste sõnadega tähendab näitamiste osakaal teie Internetis reklaamitavuse osakaalu.
Näitamiste osakaalu (NO) andmete alusel saate suurendada oma reklaami näitamiste kordi, korrigeerides oma eelarvet või parandades
reklaami asetust
. Mõõdik Kaotatud NO (eelarve) näitab teile, kui palju näitamisi eelarve tõttu kaotate ning Kaotatud NO (asetus) näitab, kui palju näitamisi te kaotate reklaamiasetuse tõttu.
Näiteks võite näha, et kaotate eelarvepiirangute tõttu 25% näitamiste osakaalust ja peate näitamiste arvu suurendamiseks kampaania päevaeelarvet suurendama. Kuid võite ka näha, et kaotate 35% näitamiste osakaalust reklaamiasetuse tõttu ja teil võib vaja olla pakkumisi suurendada või reklaame täiustada.
Suurem läbipaistvus
Google'i Display-võrgustikku kuulub miljoneid saite, mistõttu võib teil olla raske jälgida, kus teie reklaame parajasti esitatakse ja kus mitte. Sisuvõrgu reklaamidiagnostika tööriist näitab teile, miks teie reklaame Display-võrgustikus ei kuvata. Võite näiteks näha, et teie paigutuse sihtimisega reklaamirühmi ei esitata, sest need kaotasid oksjonil:
Samuti saate näha, millal teie reklaami esitatakse ja millistel paigutustel:
Sisuvõrgu reklaamidiagnostika tööriista kasutuselevõttu alustame juuni keskel, kusjuures alguses on see kättesaadav ainult piiratud arvu reklaamijate jaoks. Kõigile muutub tööriist kättesaadavaks juuli alguses.
Suurenenud tasuvus reklaamiinvesteeringult
Reklaamide nägemiseks veebilehel tuleb kasutajal sageli hiirega kerida. Kui kasutaja ei keri teie reklaami nägemiseks hiirega piisavalt kaugele, siis teie reklaami küll kuvatakse, ent kasutaja seda tegelikult ei näe. Need nii öelda nägemata jäänud näitamised vähendavad teie reklaami tõhusust ja tekitavad asjatut kulu. Olukorra parandamiseks avaldasime hiljuti funktsiooni nimega Nägemata jäänud näitamiste filter, mis tagab, et CPM-reklaamijatelt ei võeta tasu näitamiste eest, mida kasutajad ei pruugi näha.
Oletagem, et kasutaja jõuab saidile, kus teie reklaami näidatakse lehe alaosas.
Teilt võetakse tasu ainult siis, kui me eeldame, et kasutaja teie reklaamide nägemiseks ka tegelikult hiirega kerib.
Kõnealune funktsioon on automaatselt seadistatud ega vaja eraldi seadeid.
Kokkuvõte
Kõik neli eelmainitud tööriista ja funktsiooni –
suhteline CTR
,
näitamiste osakaal
,
sisuvõrgu reklaamide diagnostikatööriist
ja nägemata jäänud näitamiste filter – on saadaval AdWordsi kõigis keeltes. Lisateavet leiate meie
abikeskusest
.
Postitas Annika Visnap, Google AdWords Eesti
Sildid
#YouTube
+1
+1 nupp
2-step verification
abikeskus
above the fold targeting
ace
ad auction
ad planner
ad preview tool
ad rank
ad review
ad rotation
ad unseen
AdChoices
AdMob
adplanner
adplanner 1000
AdSense
AdWords
adwords algajatele
adwords campaign experiments
AdWords case study
AdWords Community
adwords editor
AdWords for mobile
adwords mobiilile
adwords policies
adwords redigeerija
adwords10
adwordsi abikeskuse uus kujundus
AdWordsi edulood
adwordsi eeskirjad
adwordsi ja analyticsi linkimine
adwordsi kampaaniakatsetused
AdWordsi klienditugi
Adwordsi müüdid
adwordsi rakendus
AdWordsi sünnipäev
AdWordsi telefoninumber
adwordsi tööriistad
agency help center
agentuur
agentuuride abikeskus
algajatele
analüüs
Analytics
andmepõhine omistamine
android
aruanded
aruandekeskus
aruandlus
aruanne otsinguterminid
arveldamine
arveldamise vahekaart
arvutustabel
asukoha sihtimine
asukohalaiendid
automaatne pakkumine
automaatsed pakkumisstrateegiad
automated rules
automatiseeritud reegleid
bid adjustments
billing tab
black friday
brauser
broad match
broad match modifier
browser
bränding
bännerid
caffeine
campaign experiments
character encoding
Chrome
click-to-call
content network
conversion
conversion tracking
crawler
CTR
data studio
demograafiline aruanne
digital garage
display
display ad builder
display ads
display network
display võrgustik
display-võrgustik
displeikampaania
displeireklaam
displeireklaami koostaja
displeireklaamide plaanija
dokumendid
Doodle4Google
doubleclick
drive
dünaamiline märksõna sisestus
dünaamiline uuesti turundus
dynamic search ads
e-commerce
edasijõudnutele
Editor
edulugu
EEK
eesmärgid
eksport
engage
enhanced campaigns
enhanced CPC
esitlused
eur
euro
exact match
extensions
filtrid
first page bid
first page bid estimates
fraasivaste
GCP
GCP eksam
GCP qualification
GDN
geograafiline aruanne
geograafiline sihtimine
global business map
global market finder
gmail
goal
goggles
Google
Google Ad news
google ads for global advertisers
google business pages
google docs
google doodles
Google Instant
Google Internet Statistics
google konto
Google Maps
google new
Google Partners
Google Places
google sertifitseeritud partner
google translate
Google uudised
google'i kontor
google'i reklaamid rahvusvahelistele reklaamijatele
google+
googlebot
hangout
helistamiskonversioonid
hulgimuutmine
I/O
ICA
ICM
image search
impression share
indekseerimine
indexing
insights for search
instant previews
instanti eelvaated
interest category advertising
interest category marketing
interneti statistika
intervjuu
invalid clicks
iOS
iphone
iseseisvuspäev
jaota
jõulud
jäätee
kampaania haldamine
kampaania seaded
kampaaniakatsetused
kampaanias tehtud muudatused
katsetused
kaubamärgid
kavliteediskoor
keele sihtimine
kehtetud klikid
keskmine positsioon
keyword insertion
keyword tool
klientide vastendamine
kliki helistamiseks
kliki hind
kliki hinnad
kliki-helistamiseks reklaamid
kohandatud märguanded
kolmandad osapooled
konkurentsimõõdikud
konteksipõhine sihtimine
konto kopeerimine
konto struktuur
konversioon
konversiooni jälgimine
konversioonid
konversioonide optimeerija
kupong
kuva otsingutermineid
kvaliteediskoor
kõnelaiendid
lai vaste
laiendatud tekstreklaamid
landing page quality
learn with google
lehe ülaosa reklaamid
liikluse prognoosija
linkide sildistamine
linnade sihtimine
Lisaks Adwordsile
lisalingid
local business ads
lühivideoreklaamid
maandumisleht
malware
managed placements
mcc
mcc login
media planning
meediaplaan
meediaplaneerimine
minu muudatuste ajalugu
mitmekeelsed saidid
mobiil
mobile
multi-lingual websites
must reede
mustandid
mõõdik
mõõdikud
märksõna
märksõna tööriist
märksõnad
märksõnade diagnoosimine
määratud pakkumine
natural search
negatiivsed märksõnad
negatiivsete märksõnade loend
new AdWords help center
nutitelefonid
näitamised
näitamiste osakaal
omistamismudelid
online classroom
online marketing challenge
optimeerimine
orgaaniline otsing
organic search
orkut
osaline vaste
osalise vaste teisendaja
otsing tahvelarvutites
otsingulehter
otsinguterminid
otsinguvõrgustik
paigutuste tööriist
paindlikud pakkumisstrateegiad
pakkumised
pakkumiste korrigeerimine
partnerotsing
paused ads
phone extensions
phrase match
piirkonna sihtimine
pikemad pealkirjad
pildiotsing
pluss üks
positsioonieelistus
product update
päringujärjestus
pühad
quality score
query path
rakendused
raportid
Reader
reconsideration request
regionaalne sihtimine
reklaaami positsioon
reklaami asetus
reklaami eelvaate tööriist
reklaami kvaliteet
reklaami olek
reklaami positsioon
reklaami vaheldumise seaded
reklaamide vaheldumine
reklaamide ülevaatamine
reklaamidiagnostika tööriist
reklaamieelistused
reklaamieeskirjad
reklaamigalerii
reklaamioksjon
reklaamipaigutus
reklaamitekstid
reklaamtekst
remarketing
report center
RLSA
ROI
saidilingid
seaded
search engine optimization
search funnel
search network
search query report
see search terms
segment
SEM uuring
seo
Sihtimine
sihtlehe eeskirjad
sihtlehe kvaliteet
sihtpublik
sildistamine
sissejuhatus
sisuvõrgu reklaamide diagnostika
sisuvõrgustik
sisuvõrk
site links
sitelinks
sitemaps
skriptid
small business
smart phones
sooduskupong
soovitused
spam report
spreadsheet edit
Street View
Suhteline CTR
suvi
sõnumilaiend
taasturundamine
tablet
tablet targeting
tagging
tahvelarvutid
tahvelarvutite sihtimine
Teadaanded
teadaolevad probleemid
teemade sihtimine
telefon
telefonilaiendid
telefonitugi
tooteuuendus
topic targeting
trademarks
trueview ads
tudengitele
turundus huvikategooriate alusel
tõhustatud CPC
täiustatud kampaaniad
tänavavaade
täpitähed domeeninimes
täpitähed URL-is
täpne vaste
tööpakkumine
tööpakkumised
universaalsed rakendusekampaaniad
URL builder
url encoding
uuendused
uuesti turundamine
uuring
uus adwords
uus AdWordsi abikeskus
vaatajaskonna statistika
vaatajaskonnad
vaatamiskonversioon
vabariigi aastapäev
vaigista see reklaam
vastetüübid
vautšer
veebihaldur
veebihaldus
veebikursus
veebiseminar
video campaigns
videokampaaniad
view-through conversion
voucher
võimalikud näitamised
välisturgudele sisenemine
välisturud
webinar
webmaster
webmaster central
webmaster forum
webmaster guidelines
webmaster tools
website optimizer
working at google
õppejõududele
õppimine
ülaosa võrreldes küljega
ülemised vs külgmised
ülikool
YouTube
Arhiiv
2017
mai
apr
märts
veebr
jaan
2016
dets
nov
okt
sept
aug
juuli
juuni
mai
apr
märts
veebr
jaan
2015
dets
nov
okt
sept
aug
juuli
juuni
mai
apr
2014
dets
aug
märts
2013
dets
juuli
juuni
mai
märts
veebr
jaan
2012
nov
okt
sept
aug
juuli
juuni
mai
apr
märts
veebr
jaan
2011
dets
nov
okt
sept
aug
juuli
juuni
mai
apr
märts
veebr
jaan
2010
dets
nov
okt
sept
aug
juuli
juuni
mai
apr
märts
veebr
jaan
2009
dets
nov
Feed
Kasulikku Teavet
Adwordsi Abikeskus
Think With Google
Google Tarbija Baromeeter
Google Trends
Global Market Finder
Rich Media Gallery
Veebilehe Mobiilisõbralikkuse Test
Veebilehe Kiiruse Test